Survivalkit

8 november 2015 - Ubud, Indonesië

Dit keer een berichtje over de minder leuke kanten van het leven in de tropen. Er hoort een foto bij dit bericht en jullie hebben vast geen moeite om te raden welke. Het begon al bij aankomst. Ik zat met twee dames te praten bij het zwembad en werd direct lek gestoken. Tip van een van de dames om er aloë vera op te doen, bood uitkomst. Ik weet niet of het geluk, of murphy's law is dat ik de emmer met de meeste aloë vera voor mijn deur heb! De week daarna heb ik mogen genieten van een vrij uitgebreide warmte uitslag. Niets hielp dus heb ik het gewoon ondergaan. Veel gedoucht en gezwommen om het zout van mijn lijf te spoelen. Lang leve het Internet. Nu kom ik bij de foto aan. Het eerste flesje en de zakjes zijn tegen uitdroging. Ik voelde mij een beetje slapjes, zweette veel en nog een paar van die dingen. Mijn Zweedse vriendin zei dat het misschien beter met mij zou gaan als ik ORS (euwe erre esse in het Zweeds) ging gebruiken. En dat bleek het geheim! Dan de volgende drie flesje. Deze zijn alle drie tegen de muggen. Drie is best overdreven. Maar de eerste komt uit Nederland en is de emercency versie voor in mijn handtas. Bevat deet wat hier volgens mij niet nodig is. De tweede is de gezonde versie van de chemische oranje spuitbus. Het ruikt naar lemongrass en als ik het opsmeer voel ik mij net een wandelend Tom kai kai soepje. Wel een heel lekkere want de muggen blijven gewoon steken. Dus ga ik toch maar weer voor de chemische oranje troep. Best jammer, want echt lekker ruik ik hier niet meer zo vaak! Sinds mijn nachtelijke belevenissen met de kakkerlak ben ik de trotse eigenaar van een mega grote spuitbus verdelgingsmiddel. Ik heb het gelukkig nog niet hoeven gebruiken. Tot slot het kleine doosje met de ringen. Deze steek je aan tijdens zwoele avonden op het balkon. Daar is tot nu toe nog niet zoveel van terecht gekomen. Teveel leuke dingen buitenshuis.

1. Lida:
    9 november 2015
    Wat een belevenissen Angelique!!! En wat heerlijk dat je zoveel te doen hebt met verschillende mensen.
    Hier op school gaat alles zijn gangetje met ups en downs. We zitten midden in de herfst al is het veel te warm voor november (17 graden). Alle nieuwe winterjassen blijven in de kast volgens de collega's.
    Het groene schoolplein wordt steeds groener en de kids vinden het te gek!!
    Ga zo door An, groetjes Lida.