Visum run

18 november 2015 - Ubud, Indonesië

Ik weet niet wat het is met die luchtvaartmaatschappijen, maar toen ik wakker werd had ik een berichtje dat mijn vlucht een uur later vertrok. Beetje jammer want ik had een chauffeur voor 6 uur 's morgens geregeld en ik had het niet erg gevonden om een uurtje langer te slapen. Alles verliep, op een paar darmkrampen na, erg vlotjes.
Ik heb mijzelf eerst getrakteerd op een ontbijtje bij de La Place ( ja, die van de V&D). Voor ik het vliegtuig instapte ontmoette ik een meisje uit Duitsland. Wij kwamen erachter dat onze reis hetzelfde doel had, dus spraken wij af om samen te gaan lunchen. Hoe decadent is dat, even heen en weer vliegen naar Singapore en daar lunchen. Wij hebben er dan ook maar een heerlijk decadente lunch van gemaakt met sushi. Helaas hadden ze geen wijn.
Op de terugweg zaten er wel heel veel dezelfde gezichten in het vliegtuig. Allen voor een nieuw visum. Wat een verspilling van geld, tijd en het milieu. Scheelt vast twee vluchten per dag als het makkelijker was om je visum te verlengen. Door alle gezelligheid met al die visum runners niets gedaan aan mijn plannen van die dag. Zoals blog bijwerken, mails versturen, lezen, e.d..
Terug op het vliegveld stond Komang met een big smile op mij te wachten. De terugweg hebben wij geprobeerd het woord "jewellery" uit te spreken. Viel voor beiden niet mee, wel heerlijk gelachen. Bij aankomst bij het hotel zat de vrouwelijke manager (Cubu) op het stoepje te wachten. Ze keek niet blij! Ze had Komang al een paar keer gebeld onderweg. Volgens Ankie hebben ze een relatie, maar als ik het gezicht van Cubu zag, niet meer voor lang. Misschien moet ik toch een baan bij de Privé overwegen.
Na een heerlijke afhaal saté had ik nog zoveel energie over dat ik nog even naar een reggae optreden ben gegaan. Daar waren ook wat andere vrijwillers van Sjaki en veel gezellige andere mensen. Tot slot nog een afzakkertje gehaald bij de XL lounge. Die zit naast de school en heeft een Nederlandse eigenaar. Nog even een salsa dansje gedaan en toen was het toch echt tijd om de dag af te sluiten!

1. Astrid:
    25 november 2015
    Jeetje Angelique,
    Wat leuk om dit allemaal mee te maken. En inderdaad wat een gedoe en verspilling voor een visum. Maar wel leuk!