Soms zit het mee en soms zit het tegen....

16 november 2015 - Ubud, Indonesië

Zondag was zo'n dag. Ik stond op met een theezakje onder mijn oog. Ik was de vorige dag tijdens een dutje bij het zwembad gestoken door een piepklein miertje. Vandaag hadden we het vervolg van een motorbike rally. Hierover later meer. Omdat ik niet zo snel rijd, werd voorgesteld dat ik bij Karlijn achterop ging. Dat ging gelukkig heel goed. Karlijn is een top chauffeur en wilde graag in mijn blog genoemd worden. Bij deze.

Tijdens de lunch kwam ik tot een nare ontdekking. Ik had ineens allemaal bultjes in mijn nek en de vriendin van Julian ontdekte een miertje in mijn nek. Daardoor kwam ik op het idee om mijn helm te checken. Het was geen nest, maar er krioelden best veel miertjes in de helm. Allen familie van die vervelende stekerd bij het zwembad. Ik had net besloten de helm niet  meer op te doen, toen de politie voorbij kwam. Dus toch dat ding maar weer op. Onderweg heb ik mijn laatste beetje muggenmelk met deet op ze losgelaten. Die krengen blijken zeer hardnekkig.

Als opdracht hadden wij onder andere dat wij vrouwtjes moesten helpen die rijst aan het oogsten waren. Dus wij dat veld in en je voelt hem al aankomen. Ik zak 10 centimeter de blubber in en moet mijn slippers handmatig redden. Alles zat onder de modder.

De hele dag had ik Jestar alert in de gaten gehouden vanwege mijn vlucht. Inmiddels was ik wat onrustig geworden en wilde ik voor de prijsuitreiking even alles checken. Dit was rond half 5, de tijd waarop het vliegtuig onverwacht vertrok. Ze hadden de vlucht vervroegd zonder het mij te melden. Dus nee, ik ga de verjaardag van Megan niet halen. Ik had dus niet zo'n goede avond.

Vandaag vooral druk geweest met het omzetten van vluchten. Mijn ouders komen de 22e naar Bali en op die datum had Jetstar de nieuwe vlucht gepland. Na anderhalf uur op Skype is het mij uiteindelijk gelukt de vlucht om te zetten naar 28 november. Ik zat dit te regelen in het restaurant van Sjaki en had mijn credit card vergeten. Gevolg was dat ik als een gek naar mijn kamer moest omdat zij mij binnen een kwartier terug zouden bellen. Gelukkig heeft Julian mij gebracht het is anders echt niet te doen in de loei hitte. Ik rijd even geen scooter omdat ik geen helm heb. Dit ticket is uiteindelijk geregeld. Pfff.

Maar door deze verandering kan ik niet naar Singapore op 10 december. Dan ben ik namelijk nog in Austalie. En nu kom ik ook met mijn visum in de knoei. Daarom vlieg ik nu woensdag even heen en weer om te lunchen in Singapore. Ook dit was een heel geregel. Tot drie keer toe heb ik Airasia gebeld. Tot drie keer toe is het bij de betaalcomputer fout gegaan. Uiteindelijk heb ik via internet betaald, wat volgens de medewerker niet kon. Soms is techniek niet zaligmakend.

Gevolg is dat ik nu niet naar de verjaardag van Megan kan en dat ik mijn vrienden in Singapore niet kan zien. Wel kan ik mijn ouders in Indonesie ontmoeten, kan ik Ryan zien en heb ik meer tijd met Megan en mijn zus en zwager omdat ik nu langer naar Australië ga.

1. Lida:
    16 november 2015
    Hoi An, wat n gedoe allemaal zeg!
    Heel jammer dat je nu niet op de verjaardag kunt zijn.
    Volgens mij heb je het goed naar je zin daar. Lees allemaal enthousiaste verhalen. Houd je taai en tot het volgende blog. Lees het met veel plezier...je schrijft heel leuk!!, groeten en liefs!!
  2. Arianne:
    16 november 2015
    He wat balen! Hopelijk komt er iets heel gaafs voor terug voor je. Xxx
  3. Timmie:
    16 november 2015
    Wat een gedoetjes allemaal.. Maar wel leuk om te lezen
    Zou gek worden van die miertjes... Brrr

Geniet straks van de tijd met je fam.!!
    X
  4. Véronique:
    16 november 2015
    Jeetje Annie, wat een ellende. Gelukkig krijg je meer knuffeltijd met Ryan.
    Dikke koeker x
  5. Jessica:
    heee Dar,
    Adoe!!, dat is balen zeg!!
    Maar je hebt het allemaal wel weer heel goed geregeld hoor!
    Zie je al verbetering in je haar? Ik voel nl een nieuwe hype aankomen, in plaats van vissen aan je voeten, mieren op je kop voor glanzende lokken!!
    Sampai Jumpa en een dikke knuf!
  6. Jen:
    Oh man!
    Ik word al sjaggo als ik het lees. Wat een pech..:(
    En dan die mieren...ik dacht dat ik alleen dat soort ellende met beestjes had tijdens het reizen. Zelfs op Terschelling weten prikbeesten mij te vinden. Laat je niet gek maken! Just go with the flow! x
  7. Anneke:
    16 november 2015
    Jeetje meid, wat een verhaal! Zakkenwassers zeg, zomaar een vlucht vervroegen...... Maar ja, ff schakelen dan maar..... Ben nog wel benieuwd naar de rally en de rijstvelden?
  8. Naat:
    16 november 2015
    He gets!! Echt jammer dat je niet naar megan haar verjaardag kunt:( ze zal het wel heel jammer vinden!
    Gelukkig heb je nog wel kunnen regelen, dat je toch naar Australië gaat.
    Die mieren An! Heb jij weer, die gekke dingen.
    Geniet en ik kijk al uit naar je volgende verhaal xxxxx
  9. Margriet:
    16 november 2015
    Gevalletje ‘hun lullen schijt’ ;-).. Hopelijk heb je een leuke tijd daar!
    Groetjes!
  10. Petra:
    17 november 2015
    Jemig alle mieren op een stokje..... zeg wat een toestand allemaal.
    Gelukkig heb je met jouw organisatietalent alles toch nog goed kunnen regelen. Leuk om al die verhalen te lezen. Veel plezier straks in Australië met je familie. Liefs Peet
  11. Astrid:
    17 november 2015
    Hahaha, even lunchen in Singapore. Wie kan dit nu zeggen? Super leuk om jouw blog mee te lezen Angelique.
    Veel plezier met alles!

Groetjes, Astrid
  12. Lisette:
    Hi An!
    Leuk je verhalen te lezen..... jammer dat je planning anders verloopt.....maar toch kun je alles nog gaan doen! Blijven genieten van al het moois wat er op je pad komt!
    Groeten van,
    Lisette