Selamat datang!

21 oktober 2015 - Ubud, Indonesië

Lieve familie, vrienden en andere geïnteresseerden,

Via deze weg ga ik proberen om mijn belevenissen met jullie te delen. Momenteel heb ik nog niet zoveel te vertellen omdat ik pas gisteren ben aangekomen. Na een relaxte vlucht stond Wayan, nummer vijf mij op te wachten. Alle kinderen krijgen hier dezelfde naam. Zo heet de eerst geborene Wayan, de tweede Made, de derde Nyoman en de vierde Ketut. Bij vijf beginnen ze weer opnieuw en dat is dus Wayan. Je hoeft dus niet veel Indonesisch te leren om de namen goed uit te kunnen spreken. Wayan kan ontzettend veel vertellen over de ceremonies op Bali. Het hoe en wat heb ik nog kunnen onthouden maar de Indonesische namen beklijven niet zo goed na 17 uur vliegen. We hadden ook nog een kleine spraakverwarring. Hij had het over zijn brother lau. Nog niet helemaal thuis in het Indonesische systeem dacht ik dat zijn broer Lau heette. Het bleek zijn brother in law. :-)

In het hotel had ik twee opties. Of op de begane grond slapen met direct toegang tot het zwembad of op de bovenste etage. Vier trappen omhoog met een niet ergonomische tredenafstand. Het is die laatste geworden en daar ben ik heel blij om. Geen muggen en vegende personeelsleden voor de deur. Het is wel een klim, maar hoop hiermee mijn conditie enigszins op peil te houden. Gelukkig heeft Gede (receptionist) de hutkoffer naar boven gedragen. Zelfs hij moest er van zweten.

Ondertussen arriveerde Julian van Sjaki-tari-us om mij welkom te heten en om mij uit te nodigen om 's avonds in de warung (restaurant) bij school te komen eten. Al veel informatie kunnen uitwisselen. Ik kreeg er helemaal zin in.

Vanmorgen ook even bij de school langs geweest. Het is erg dichtbij mijn hotel, dus super relaxt. De leerlingen gingen een dansje doen dat voor gedaan werd door een jongen met het syndroom van down. Wat er ook gebeurde hij liet zich niet van de wijs brengen en heeft de hele dans onverstoorbaar voor gedaan! Echt fantastisch. Na de gezamenlijke lunch ben ik naar de spa gegaan. Mezelf even pamperen voordat ik maandag ga beginnen. Ik kwam nog langs een winkel met een zeer bijzondere naam. Ik ga via mijn telefoon proberen die foto te downloaden.

Het is toch wel een heel verhaal geworden. Ben benieuwd op ik dat vol ga houden! ;-)

1. Jen:
    21 oktober 2015
    Hey An,

Leuk dit! En voor nu...sweet dreams!

Jen.
  2. Ing:
    21 oktober 2015
    Gave werkoutfit heb je! Heb je je dus voor niets druk gemaakt over je mee te nemen kleding ... Hahaha
    Die naam op de winkel lees je gewoon verkeerd; het is een afkorting voor 'So Angelique'
  3. Saskia van Doorn:
    22 oktober 2015
    Hey An,

Leuk om te lezen. Heel veel plezier!

Xx
    Sas
  4. Loed:
    22 oktober 2015
    Hey Angelique,
    Dat sjaki-tari-us dat ken ik, daar heb ik 4/5 jaar geleden ook gegeten!! Wat tof dat je daar aan het werk gaat.. Ben heel benieuwd naar je ervaringen, heel veel succes!! Liefs Loes
  5. Arianne:
    23 oktober 2015
    He darling! Ik ben totaal verrast! Heerlijk, weer reisverhalen van jou lezen! Het is nog een puzzeltje voor me, maar als ik het goed begrijp ben je op Bali om daar les te geven? Gaaf! So Angelique! Xxx enjoy!!!
  6. Naat:
    24 oktober 2015
    Annie!! Super leuk om te lezen! Heb alle drie je verhalen nu pas gelezen. Het klinkt allemaal heel relaxed! Die helm haha en wat stoer dat je daar durft te rijden op een scooter. Kijk wel uitsucces maandag! Dikke