Canggu

14 november 2015 - North Kuta, Indonesië

Na twee weekenden in Ubud had ik zin in het strand. Dus ben ik vorig weekend naar Canggu geweest. Canggu is een badplaats in opkomst. In een verleden was er alleen Kuta daaraan werd Legian eraan geplakt, toen Seminyak en nu Canggu. Canggu heeft verschillende stranden en ik had per ongeluk een rustig surfstrand te pakken. Omdat ik grote afstanden niet op de scooter doe had ik Komang van het hotel ingehuurd. Op weg van het hotel naar de auto liep er al een mannetje mee. Hij deed de deur netjes voor mij open en voor ik het wist zat ie op de achterbank. Ik was er een beetje op voorbereid en zei dat hij mee moest betalen. Dat was hij niet van plan. Komang en hij hadden een leuk uitje gepland. Nadat ik Komang had uitgelegd dat het raar was en het in Nederland not done is, is de schat uitgestapt. Ik voelde mij even schuldig maar het idee dat ik anderhalf uur met twee roddelende Indonesiërs in de auto zou zitten. ...pffff Een groot deel van de rit heeft Komang over geld zitten zeuren. Bij een weg afsluiting moesten wij over het terrein van een bezinestation. Ze hebben waarschijnlijk nog nooit zoveel klanten gehad die doorreden. Ik heb trouwens zelf gebruik gemaakt van deze tip toen ik na een huisbezoek in een file terecht kwam. Canggu was heerlijk. Rustig strand, heerlijke en goedkope eettentje. Ik heb niet veel gedaan. Een beetje op een bedje gelegen en een mojito gedronken bij zonsondergang. Ik was best moe na die drukke weken in Ubud. Lag dan ook vroeg op bed. Misschien raar, maar ik moest helemaal wennen aan het andere sfeertje en de andere soort toeristen. Ubud is wel heel snel vertrouwd geworden. En dan te bedenken dat ik er als toerist geen bal aan vond.

1. Petra:
    15 november 2015
    Leuk! Canggu!!! Leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet ervan xxxx
  2. Ineke en Bert:
    15 november 2015
    Wij vinden het leuk om je belevenissen te volgen. Wij duimen met je mee dat je naar Australië gaat. Doe ieder een daar de groeten van ons. Lieve Groet Bert en Ineke.
  3. Jeanette:
    16 november 2015
    Jee Ang, leuk om te lezen dat je, je zo goed vermaakt en zo ondernemend bent. Geniet er van. Liefs!
  4. Anneke:
    16 november 2015
    Kangu klinkt ook wel heerlijk An!